Dagens dressyrpass

Idag for vi över till ridhuset för lite dressyr jag och B. I skritten började jag som vanligt att hitta läget och forma henne så hon  är med mig. Hon fortsatte att kicka emot högerskänkeln idag, riktigt irriterad.. Så jag fick tagga ner lite, och känna mig för vad hon klarade av. Tillslut började det släppa, jag kunde till och med rida skänkelvikning undan höger skänkel utan att hon blev så arg.
 
Joggade sedan igång, men hon känns väldigt spänd i kroppen. Stum. Vill inte riktigt komma till ro varken i munnen elr kroppen.
 
Hon fick många skrittpauser idag medans jag exprimenterade lite. Jag la in henne på öppnor i traven, och dom var så fina! Stadiga och enkla. Dom har verkligen blivit bra. :-)
 
Sedan galopperade vi lite, först i vänster varv, och då varvade jag mellan att samla på liten volt, till att låta henne gå på i längre språng på en stor volt. Jättefin! Men lång, jag får inte riktigt ihop henne. Likadant i höger varv.

Sedan fick hon trava av i lång och låg form.
 
Jag har bollat lite med våran tränare Gittan nu, och Bellan är förmodligen både öm i päls och muskler just nu, så vi avvaktar med träningar och hårdare arbete nu, och kör bara jogging både ute och på banan. Jag har även beställt B-vitamin nu så får vi se om det gör någon skillnad. Men det känns som en bra plan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0