Gårdagen + idag

Igår fick Bella gå en uteritt längs vägarna. På bortavägen jobbade vi lite skritt- och travövergångar, och lite halter, ryggning osv. Hon var riktigt fin bitvis! Jag satt med ett stort leende på läpparna i traven för hon hade sån jäkla trevlig takt. Och tappade hon den så räddade jag situationen med en halt eller ryggning så var ryggen hennes igång igen.

Men på hemvägen, ja då vände lyckan! Haha. Då kom vårdampet. Vi blev omsprungen av en travhäst några ggr, elr ja, vi möttes. Men på hemvägen kom den bakifrån, och då var det kört. Bella körde med sina stegringshopp och hade sig. Och jag fick typ bara sitta lugnt och försöka lugna henne resten av vägen hem. Eftersom hon blev så taggad så la jag en galoppskänkel när hon var lite mer under kontroll, för att ge henne det hon ville, men under kontrollerade omständigheter. ;-)

Så ja, ett 50/50 pass.



Idag så red vi på travbanan en sväng och körde dressyrjobb. Mycket skritt, skänkelvikning, framdelsvändning. Och så la jag in travövergångar, och hon var superfin! La sedan in galopp, i höger varv. Och jäklar... två superfina fattningar. Riktig power i dom. Och galoppen var superfin! Hon tappade det efter en bit, och blev lite springig, men ändå helt okej.

Bytte sedan varv, och hon var så taggad efter galoppen så hon fick skritta sig lugn. Sen begärde jag att hon skulle trava trevligt igen, och det hade hon så svårt för. Men tillslut fick vi till en riktigt trevlig trav, och ur den fattade jag vänster galopp. Kanonfin fattning även där! Och fin galopp med mycket rörelse. Jag stod i lättsits och lät henne rulla. Två galopper blev det i vänster varv.

Nöjd med pullan. :-) Något vi dock måste börja jobba med ordentligt är övergångarna från galopp till trav, dom är katastrof.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0