Uteritt klättring

Red ut på Bellabus idag, vi tog en sväng bort mot klätterbackarna. Samma runda som häromdagen. :-) Men idag var hon betydligt mer avspänd, så idag joggade vi oxå. La in tempoväxlingar i skritten så att hon fick lära sig att vänta, och att ta förhållningen. Hon försökte verkligen, så jag är nöjd. :-) Sedan samma sak i traven, och bitvis hittade vi en rätt trevlig takt. Hon hade ryggen med sig bra idag.
 
Själva klättringen gick fint, jag behövde inte vara lika tydlig med hur jag vill att hon använder kroppen uppförs. Hon vill gärna spana på som en giraff och gå fort, men jag vill att hon sänker huvudet och lugnar sig så att hon får ta i lite. Gick bra.

Sedan på hemvägen blev det en annan femma, ungefär sista halvan hem. Hon vart så himla spänd och blockerad, rädd för rådjur, människor osv. Stannade för att spana, gick som en riktig giraff osv. ;-) Så det var bara att andas och räkna till 10.

På slutet slappnade hon av som tur var.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0