En hårfin linje

Idag kom massör-Jossan ut för att checka av Bella igen. Senast hade hon ju en bäckenrotation som jag har fått jobba med varje dag i 3 veckor. Vi började med att longera. Där såg jag en tydlig förbättring, för hon var inte längre halt i höger varv. Jossan sa att rotationen var borta, superbra. Men, det såg inte bra ut. Elr, hon borde röra sig bättre med tanke på att rotationen är borta. Jossan hade svårt att avgöra om det var en "hälta" hon såg, eller en rörelsestörning. Det var liksom så pass i gränsen. Och Jossan är riktigt duktig.
 
Jag beskrev hur hon varit det senaste att rida, och Jossan sa att det kunde tyda på antingen en inflammation i en led, eller att hon är rörelsestörd av sin gamla skada, eller så kunde det vara ngt Jossan kunde åtgärda. Vi bestämde oss för att prova behandla. Blev hon inte bättre, alltså sämre eller ingen skillnad, så skickar hon in oss till PH vet direkt. Blev hon bättre så skulle det innebära att vi var rätt ute.
 
Det kändes alltså inte speciellt hoppfullt efter dendär checken. Men vi jobbade på, jag och Jossan. Jag får göra det mesta för B blir arg bara J lägger en hand på henne.
 
Tack och lov så började vi hitta lite reaktioner på B. Minns inte vad musklerna heter, men en stor och viktig muskel i rumpan är kort på B, vilket gör att hon har svårt att länga sin yttersida (i höger varv) och det gör henne kort i vänster bakben. Vi gick upp för att longera. Redan när jag skrittar rakt fram framför J så säger hon att det har hänt grejer, så det kändes ju bra. Sedan longerade vi, och det var bättre, tack och lov. :-D Så det finns ingen anledning att skicka mig till kliniken som hon ser ut nu. Hon är dessutom riktigt fin i kroppen, musklerna osv. Stadig och musklad där hon ska.
 
Så nu ska jag göra nya övningar innan varje ridpass, och hoppas vi kan hjälpa dendär muskeln att länga sig lite så B kan röra sig bättre med sitt vänstra bakben. Fortsättning följer om 3 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0