Gårdagen + idag

Igår var det vila och friskvård för Bellabus. Hon fick sig en genomgång med dels övningarna, dom dagliga jag gör, och så fick hon sig lite massage. Hon tuggade och svarade mkt bra. :-)
 
Imorse red vi ut en sväng på grusvägarna så hon fick jogga och sträcka ut på hårdare underlag. Hon gör fina igångsättningar till trav, men avsaktningarna kämpar vi på med. Hon blir så tvär och liksom faller ner på bogen och tvärstannar ungefär. Jag försöker få till en mjukare övergång där hon bär sig igenom den.
 
Efter en stund blev hon spänd och lite svårare att få balanserad, så jag red lite halv-övergångar, dvs hon tror att vi ska sakta av, men direkt då så ger jag signal att fortsätta trava. Hon blir ganska lyhörd till en början då jag gör såhär, men sen blir hon nonchalant och tkr liksom att Äh, vi ska ändå inte sakta av så jag lyssnar nog inte på den där förhållningen. ;-)
 
På hemvägen blev hon mer taggad, men jag krävde en bra takt och en balans om hon skulle få trava. Det var kämpigt tyckte B, när hon helst av allt bara ville springa. Jag satt kvar i min takt och red med sätet, och hon slog med huvudet och tyckte att hon skulle få gå lös på bogarna och bredda iväg med bakbenen. Haha. Men jag var konsekvent och det gick bra.
 
Ett helt okej pass. :-) Tror att det blir dressyr imorgon. Ska försöka lägga in så många pass som möjligt. Vi ska bli experter på uppridningar, diagonaler och även på att galoppera i den fina galoppen vi hittat. Men det kräver mycket aktiv ridning och hjärnaktivitet från min sida.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0