Gårdagen + idag

Igår red vi ut en sväng jag och Bella, en skogstur på 1 tim och 20 min. Superhärligt! Det blev mest skritt, men även två kortare travsträckor. Hon var väldigt, väldigt spänd. ;-) Hon såg skräcken i vitögat. Men hon var rätt okej ändå. Jag fick jobba med halvhalter på hemvägen. Och jag fick en liten aha-känsla där. Jag är alldeles för "skarp" när jag ber om ngt, alltså jag blir inte hårdhänt elr arg, men det är som att jag tror att jag behöver skrika till henne istället för att viska. Eller, snarare, jag tror att jag ska få ett skrik tillbaka, men jag får en viskning - som jag inte lyssnat till. Så jag övade mig på att lyssna på den viskningen jag får av henne, för den räcker gott och väl. Och med en mjukare och lyhördare ridning från min sida så blir hon bra mkt mer avspänd och med på noterna, än om jag kräver att hon ska "skrika" för att svara på min hjälp, för då blir hon bara stressig i munnen.
 
Rörigt inlägg. ;-)

Idag vilar hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0