Uteritt i sol och regn

Oj glömde publicera detta igår. ;-) Så det gäller alltså 10/5
 
Idag red jag ut på en vad jag trodde skulle bli en riktigt solig och härlig ridtur. Det började iallafall så. Strålande sol, och jag red i t-shirt och svettades. Jag jobbade Bella i skritt med förhållningar, och sedan la jag in övergångar och var noggrann med att ryggen skulle vara med. Hon var superfin! Sedan la jag även in tempoväxlingar, och hon var fin även där. Jag har börjat lyssna mer, och vara lite mer försiktig i mina hjälper. Som sagt, inte skrika och inte förvänta mig skrik. Utan faktiskt känna lite mer vad det är som händer, hur hon svarar och även om det är lite så är det ett svar. Hon var fin.
 
Sedan tog vi två galopper uppe i skogen, och det gick oxå bra. Iallafall när jag stod i lättsits, då kunde hon koppla av lite och lugna takten.
 
På hemvägen blev det skritt hela långa vägen hem. Det öste ner regn, och Bella var riktigt taggad. Så hon fick jobba i skritt, vilket hon tyckte var besvärligt bitvis. Så endast skritt när hon inte kan varva ner riktigt. :-)
 
Imorgon blir det träning. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0