Gårdagen + idag

Igår så red jag och Othilia bort till Aldernäset och dressyrade lite. :-) Som alltid där borta så är B inte helt mentalt avslappnad, vilket gör henne grejjig i munnen. Men i övrigt kändes hon fin. Hon blev lite taggad så en hel del pedagogiska volter och ledande tygeltag fick det bli, tills hon var lugn igen. Passade på att lägga in lite förvänd galopp detta pass, och det gick fint! I galoppjobbet kändes hon rätt fin.
 
Idag så har det varit en jobbig dag för mig, så det blev inte bästa ridpasset.. Jag red barbacka, och Bella var så spänd och tittig. Så hon hade extremt svårt att koncentrera sig. Så det blev en del dragkamper typ.. För hon ville inte lyssna. Gjorde halt och ryggade hur många ggr som helst. Tillslut började hon slappna av lite. Red lite galoppfattningar, och sen skritt- och travövergångar. Några fattningar blev väldigt bra. Försökte även sakta av direkt till skritt, men det funkar illa. Funkade hyffsat någon gång. Massa beröm då såklart. :-) Ska fila vidare på det någon dag med sadel. Hon blir ju så himla munnig, så hon går emot hela tiden.. Det är så frustrerande. Men som sagt jag mådde inte bra detta pass och då är det lätt att börja störa sig på saker och tänka att man är värdelös som ryttare osv.
 
arkivbilder från förra veckan då jag och Melina red till stranden

Kommentarer
Postat av: Erika

Härligt o kunna rida ut med vattnet :)

2016-10-29 @ 20:48:28
URL: http://erikapettersson.webblogg.se
Postat av: Sätilaryttaren.se

Vilka fina höstbilder vid vattnet! =)

2016-10-30 @ 11:28:12
URL: http://Satilaryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0