Dagens

Jösses vilken LÅNG fredag. :'D Kl 10 åkte jag till stallet som planerat och röjde med Helene. I sju !!! timmar höll vi på.. Från 10-17 så städade och röjde vi non-stop, med ett korv-stopp på 10 minuter. Helt galet. Så jag var ju rätt trött och orkade inte direkt rida efter detta arbetspass. ;-)
 
Men jag kunde bara inte släppa tanken på ridning när jag kom hem.. Jag kände att jag liksom måste jobba henne lite mer, nu har hon gått lugnt, vilat, jobbats från marken, ridits ut med sällskap, och ridits av min medryttare. Och då är det som jag inte får riktig kontroll över henne, haha. :-P
 
Så jag åkte dit igen runt 19 och red ut längs vägarna, ett dressyr-jogg-pass. Superbra! Elr super och super. Det var egentligen inget extremt bra pass liksom, men alla pass är så jäkla bra just nu oavsett vad.. För hon har liksom steppat upp och blivit bättre även i det som brukar kunna vara lite sämre. Så just nu är det så roligt att rida!
 
Red en massa övergångar, halvhalter, halter och ryggning. Beroende på hur hon svarade. T.ex på hemvägen så fick det bli trav, halt, rygga, eller trav, skritt, halt, rygga. Hon kom igång kanonfint med ryggen, trots att det var hemväg. Lång och fin hals oxå. På bortavägen var hon trevlig från start, även i skritt. Lyhörd och trevlig.
 
Så jag är supernöjd :-) Imorgon rider Othilia, och på söndag hoppas jag på att det blir lektion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0