Fre/Lör

I fredags hade Othilia Bellabus, och de red ut ca 1 timme i skritt och trav. Bella var pigg men hade varit väldigt lyhörd och trevlig ändå. :-D
 
I lördags for jag in till Färsta och red dressyr själv i ridhuset. Jag hade tänkt mig programridning, men det var 2m på varje sida som var dränkt i vatten, så det blev 4 m kortare än normalt, och lite snirkliga vägar. Men jag red iallafall programdelarna, men fick ju lägga dom lite annorlunda för att få plats. Red mest ur LA:1an. Bella var fruktansvärt fin!! Red fram med det vanliga tänket. Enkla, tydliga hjälper som jag får att gå igenom tills hon svarat. Idag provade jag sitta ner för första ggn på grymt länge, och wow!! Oftast när jag sätter mig ner tkr jag hon lägger i en extra växel och försvinner från mig, men nu hade jag kvar henne mellan hjälperna och i dehär tänket att hon ska svara på varje hjälp, och hon var såå fin! Vi svävade fram. Sån härlig känsla.
 
Jag kunde öka på traven utan att hon sprang iväg.. De kändes underbart. Och galoppen, både höger och vänster var nästan lika bra!! Helt galet. Och det kändes typ som om jag satt INUTI henne.. alltså det var en ny känsla för mig, vi var verkligen ett. Hon lyssnade grymt bra. :-D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0