Tis och Ons

I tisdags så red jag och Bellabus ut med Melina och Rasmus, supermysigt! Melina visade en ny väg till en strand som vi red runt lite på. Jag joggade lite där i alla gångarter och Bella var spänd men skötte sig fint i alla fall.
 
Igår, onsdag, så red jag ut ca 1 timme. Först red jag fram på grusvägar och Bella hade en fantastiskt trevlig trav! Härligt gung i hela kroppen. På hela bortavägen var hon trevlig. Sedan när jag vände så la hon sig på bogarna direkt och släppte ryggen, för att hon blev taggad. Så då la jag in mer övergångar, ryggning och halvhalter så att hon fick jobba lite bättre iaf.
 
Sedan stannade vi på rakbanan och galoppjobbade. Hon var väldigt tung och tråkig i munnen idag i det jobbet, och bitvis även i skritt och trav. Så det var liksom inget superpass, vi hade en del diskussioner.. Men ett helt okej pass liksom. ;-) Hon kan inte alltid vara på topp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0