Dressyr + trött häst + funderingar

Igår blev det dressyr i paddocken. Melinade fotade. :-) Jag hade en plan om att börja tävla lite smått igen nu efter semestern och ja, efter att vi tagit det rätt lugnt osv. Men hon har ju absolut inte känts vara i någon tävlingsform, men en LB borde hon ju fixa liksom. Så jag red till paddocken och tänkte känna på henne inför lördag.
 
Började i lite skritt med skänkelvikningar, som faktiskt kändes rätt bra. Sedan joggade jag igång henne, men hon kändes liksom trött och seg. Red övergångar, sidvärts och tempoväxlingar. Joggade sedan igång i galopp.
 
Sedan jobbade jag i nedsittning, men jag minns inte ens vad jag gjorde här? Haha... Jaja.. Jo förresten! I galoppjobbet red jag i en stor 8-volt över hela ridbanan, där ena volten var rättvänd galopp och den andra förvänd galopp. Hon var JÄTTEFIN här, och stadig. Men jag känner att jag måste ändå hjälpa henne för att orka. Och efter en stund blir hon trött.
 
Red iaf igenom programmet på slutet men nä, hon liksom kan vara väldigt fin bitvis, och sen händer det ngt (typ att vi byter varv) och så blir hon stel och tappar allt liksom. Jag får verkligen peppa henne att ta i med rumpan, men det är som att hon inte orkar sätta ihop sig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0