Gårdagen

Igårkväll red jag ut runt 20-tiden. Jag hann bara komma 500m så såg jag ett stackars rådjur som blivit strypt i nätet runt fotbollsplanen. Det är inte första rådjuret som går denna död tillmötes. Stackaren. :( Hoppade av och band fast Bella, och sen gick jag och kollade läget med rådjuret. Den var stendöd. Försökte få loss den så gott jag kunde, men det satt svinhårt runt halsen. Ringde sedan G efter hjälp, som kom och skar loss den och hämtade den. Hemskt! Dom borde hissa upp näten när dom inte används.... (OBS! Bild längre ner)
 
Iallafall, sen red vi iväg igen och Bella var så himla fin! En riktig dröm att rida. Red massa tempoväxlingar i trav först, och hon var så trevlig. Sedan på hemvägen så red jag övergångar, men även tempoväxlingar, och mycket halvhalter. Hon var så mjuk och fin. <3
 
I fredags vilade hon pga ösregn. Och idag blir det lite dressyr.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0