Uteritt/rundbana

I förmiddags var jag hos Sandra för att permanenta fransarna, och då surrade vi bl.a kring Bellabus. Sandra tkr jag är för mesig, jag behöver sätta lite sprätt i bakbenen på henne så hon vaknar. Det spåret har jag ju varit inne på, men ja.. haha. Iallafall.. idag provade jag, och hon var fin!!
 
Jag red ut en sväng först, och då skrittjobbade jag med tagen bakdel, skänkelvikning, halt och rygga. Och istället för att låta henne streta i halt och ryggning så fick hon inte gå ur det  förrän hon var eftergiven. Det gav väldigt bra resultat.
 
Sedan joggade vi igång, och även här körde vi tagen bakdel och skänkelvikning. Hon bar sig rätt bra lilla fröken. :-)
 
Sen red vi vidare bort mot rundbanan, och där stod galoppjobb på schemat. Idag så fick hon bära sig själv, jag bara slappnade av, och red henne undan för skänkeln utåt/inåt och hon fick själv hålla igång galoppen. Hon bröt av flera flera ggr, men jag fattade bara ny galopp och fortsatte. Hon blev väldigt fin och på bakdelen här bitvis, så nog finns det där i henne. ;-) Bara ryttaren som måste sätta sprätt på bakbenen igen..
 
arkivbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0