Ridning av Rasmus

Idag så har jag ridit Rasmus. Har ridit honom en gång förut för kanske ett halvår sen. Han har lite problem med att ridas ut själv, så som framskrittning så valde jag att skritta runt i området vilket gick bra. Sedan jobbade vi på rundbanan i alla gångarter. Började med skritt- och travövergångar, och han var väldigt spänd till en början. Men efter ngt varv började han slappna av, och jag började hitta knapparna. När det funkade bra och han började slappna av mer så gick jag över till tempoväxlingar, det var kul sa Rasmus! Lite svår att få tillbaka där, men åter igen jag behöver hitta fler knappar på honom.
 
Sedan galopperade vi lite och la in övergångar till trav. Jag lyckades inte rida ihop honom i övergången, men alla fattningarna var super! Behövde typ bara tänka galopp så tog han rätt galopp. Han blev lite stark i galoppen, men såklart är det även jag som tappar benen och behöver hitta knapparna på honom, men på slutet så gick han i en otroligt trevlig, rund galopp med utsträckt överlinje utan minsta tyngd i tygeln. Så där avslutade vi och skrittade av i området.
 
Han är magisk när han slappnar av! Så härlig liten kille. :-D
 
 
 
Bella har gått 4 dgr i rad lite halvt jobbiga pass, så hon fick faktiskt vila idag. Imorgon ska hon gå, antingen med mig eller Othilia.

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Härligt! 😊

2017-01-22 @ 10:27:16
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0