Ridning x2

Idag var Bella och jag ut på en skogstur i 1 timme. Hon fick plumsa i snön på lång tygel. Hon var nästan för lugn på bortavägen, men på hemvägen då jäklar vart det fart på fuxen. Men det roliga är att jag hade ingen aning om att jag var påväg hem, för jag tog en stig jag inte ridit på förut, och vi red o red o red.. Och jag tänkte snart måste jag ju vara på andra sidan ön? Så kommer vi fram till några hus, och när jag kollar noga så ser jag ju att jag typ är hemma! Jag var på den vägen som jag kom ifrån, hahaha.. Så jag har ridit på den vägen ett bra tag utan att fatta det. Jag blev helt mind-fucked.
 

 
Sedan var det Rasmus tur. Provade rida ut på honom och det gick fint! Han gick fram för egen motor, men blev rädd några ggr. Slängde sig bakåt 2 ggr. Men annars gick det bra. Skrittade först bortåt till stornäset, och sedan stannade vi på rakbanan och tog den bort och hem en gång, med skänkelvikning i skritt och trav, och sedan tempoväxlingar i trav. Han blir lätt att han spänner till sig, och då blir han så stooor.. Om lilla Bella spänner sig händer det liksom inte så mkt, men när Rasmus gör det så far man som en vante där uppe. Men när han slappnar av blir han så härlig! Han gjorde iaf ett superbra jobb idag som gick emot sina rädslor. ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0