Dagens

Idag red jag ut Bellabus på en konditionssväng på 1,5 timme. Vi skrittade först fram kanske 20 minuter, sedan joggade vi igång på grusvägen med övergångar och fri form//tempo. Hon var väldigt fin! Älskar när hon bjuder på denna känsla. Så härlig trav. Efter en stund satte jag ihop henne med i övergångarna så att hon fick ta i lite mer med bakbenen. Därefter skrittpaus.
 
Sedan kom vi till stigen upp mot hovberget, och den sluttar ju uppförs, så där joggade vi åter igen övergångar mellan skritt och trav. Hon var fin, men fick ta igenom lite halvhalter här då hon rann iväg lite ibland.
 
När vi kom upp till vägen i skogen så tog jag två galopper, och hon var väldigt fin här oxå. Red på framåt ordentligt och hon hade trevligt sug fram. Helt okej övergångar ner till trav oxå.
 
Sedan skrittade vi hela vägen nerförs, så vi kom ut på hemvägen igen. Då taggade hon igång. Jag provade två galopper men gav sedan upp och joggade i trav istället och försökte hitta ett lugn och att hon skulle vänta. Tillslut hittade vi detta efter några halter och ryggningar, och då avslutade vi och skrittade hemöver.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0