Gårdagen

Igårmorse så åkte jag och handlade virke för att bygga en höbinge. Jag fick ett ryck häromdagen då jag såg en bild på en, och blev så sugen att göra en. Vi behöver ju en inför i höst, för annars går så mkt hö till spillo, och det är ju väldigt dyrt att köpa en ny.. Och att typ bara ha en låda med pallkragar t.ex funkar nog inte så bra för Bella för det får inte plats så mkt, och så rivs det ut... 

Så jag for och kapade dessa hos min plastpappa, sedan åkte jag till stallet och började bygget. Jag hann klart med allt utom att lägga på plasttaket, för jag skulle iväg. Men det ska jag göra klart idag (om min nackspärr släpper), så ska ni få se bilder på bygget sen. :-D
 
På kvällen så tog jag och Bella en uteritt. Supermysigt! Skrittade fram ganska länge, och joggade sedan igång henne på en grusväg. Först rena övergångar mellan skritt och trav, där hon var fin. Sedan red jag lite halvövergångar, dvs att hon nästan får gå ner i skritt, men just då så sätter vi igång framåt i trav igen. Hon var fin här oxå, väldigt trevlig idag.
 
Sedan vände vi, och då blir hon alltid extra taggad, men det gick rätt bra ändå. Red lite tempoväxlingar här.
 
Skrittade sedan vidare till en annan väg, där vi jobbade med övergångar mellan skritt, halt, trav och ryggning för att få henne mer aktiv. För hon gick typ och sov här efter skrittpausen. Men hon blev väldigt trevlig och aktiv av detta jobb.
 
Sedan blev det lite galopp på ängen som avslut, lite förvänd galopp oxå. Hon var fin!
 
Skrittade sedan hemöver.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0