Gårdagens dressyr

Igår så var det tänkt att Bella skulle vila, då jag hade massor att göra hemma, tvättstuga bl.a. Men då det visade sig vara mjukt i backen så kände jag att jag borde ta tillfället i akt och rida ett ordentligare pass. Så M hängde med mig bort till Ark, där vi trimmade våra små brudar.  ;-)
 
Jag började med skrittjobb en liten stund, och övergick sedan till travjobb. Fokus på takt och balans. Bella kändes lite stretig.. Tragglade på ett tag, och la sedan in galopp. Samma där, inte så mkt driv bak utan rätt flak och oengagerad bak.

Så jag lät henne skrittpausa, och sedan red jag lite i nedsittning. Och då släppte det, och hon blev jättefin. Jag la in oss på olika övningar så att vi hade ngt att fokusera på, och hon blev tvungen att sätta sig lite. Red skänkelvikningar i trav med olika tempon, och här var hon jättefin! Red även övergångar mellan trav och galopp, och hon gjorde dessa svinbra. Wiho! La in någon travlängning också, och samma där, fin tjej.  

Kommentarer
Postat av: Sanna

Så kul när det släpper och bara fungerar :D

2017-11-09 @ 13:57:40
URL: http://https://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0