Helgen

Igår så regnade det för fullt här, eller ja, fullt o fullt.. det öste inte ner direkt, men det regnade plus var hårt i backen.. Så skittrist väder helt enkelt. Nästan så mörkret är mysigare.. ;-) Så när jag var klar med allt jobb i stallet så åkte jag hem och kollade på lite serier, till ca 16.30.. Sen for jag upp till Bellabus och packade in henne i släpet för en tur till Färsta.
 
Vi red ett jobbigare dressyrpass, där Bella fick ta i lite. En del skrittjobb i början där jag stämde av gas/broms, och la in lite framdelsvändningar när hon blev stretig. När hon var fin så la jag in travjobb där jag förändrade ganska mycket, öka, korta, volt tillbaka, volt, snett igenom osv. Fokuserade på takt och balans. Lite halvstretigt, men ändå trevligt..
 
La sedan in galopp. Först var hon lite fyrtaktig, men det blir hon när jag sitter stilla där uppe och ber henne själv hålla igång motorn (jag håller på att sluta med mitt juckande när jag rider, haha). Men efter en stund blev hon mkt fin! Red en massa tempoväxlingar.
 
Efter skrittpaus så la jag in travjobb i form av öppnor på långsidorna, och det var lite halvknaggligt till en början.. Men sen blev det bara bättre och bättre. Undan höger skänkel flöt det på riktigt bra faktiskt, och när vi jobbat där ett tag så gick jag tillbaka till vänster som vi började med, och då gick det bra där med.
 
Sen efter ytterligare en skrittpaus så avslutade  vi med att jobba övergångar mellan trav och galopp. Hon var rätt fin! Hon faller isär lite och tappar balans i traven efter galoppen, men hon höll ihop första biten, och sen föll hon isär liksom. Men det blev bättre o bättre ju mer vi jobbade. :-)
 

 
Dagens ridtur blev en skrittur i skogen, i mörkret.. jag glömde pannlampan. Dehär var typ kvart över 3, så det var inte helt kolsvart, men ändå så man blev lite nojig, haha. Förr var jag ung och odödlig när jag red i kolsvarta skogar.. nu är jag minsann lite rädd iallafall.  Men överlevde det gjorde vi..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0