Helgens :)

Tors & fre så hade Bellabus vila, så då var det inget att skriva om.
 
Lördags: Idag så fick Bellabus jobba ordentligt då vi körde lite styrketräning i skogen i både uppförs- och nerförsbackar. På vägen dit så joggade vi fram på isen, med fokus att det skulle vara rätt okomplicerat. Bara låta henne trava på i en trevlig takt och inte störa henne. Det funkade superbra till en början. Sen blev hon laddad lilla fröken.. ;-) Vi red in på stigen som planerat, men den var inte så bra i underlaget så vi joggade vidare längs vägen tills vi kom till andra vägen upp mot skogen. Där fick hon galoppjobba, och så fortsatte vi långt långt upp i skogen. Massa galoppfattningar.
 
Till en början så hade jag ganska kort tygel, för hon var laddad och stark som fasen... Men kände tillslut att det inte funkade då hon blev för stark, så jag längde på tygeln och lät henne gå i en låg, rund form. Fick liksom tänka tvärtom mot för vad man vill när hästen blir stark. Det funkade väldigt bra! Bitvis var hon riktigt trevlig i galopparbetet när jag bara släppte på kontrollen.
 
Sedan på hemvägen fick vi till det riktigt bra med galoppen och bärigheten, förvånansvärt nog.. Annars blir hon ju bara mer och mer laddad och brukar inte kunna slappna av på hemvägen efter ett sånthär pass. Men det gäller väl att våga släppa på tyglarna helt enkelt..
 
Det blev skritt hela vägen hem igen, ingen avtravning, för hon var så laddad i skritten redan.. Kunde knappt skritta, det blev nån sorts blandning mellan skritt/pass/trav.. Så fult! xD
 



Söndags: Världens mysigaste ridtur! Även idag blev det en sväng i skogen, men åt ett annat håll. Det blev lite kravlös jogging, för hon var så jädra pigg och glad! Hahha, jag bara satt och skrattade åt henne för hon var så söt... Och så snö ute, och strålande sol. Jag bara njöt!

Sen tog vi två galopper inne i skogen också, för jag riktigt kände på Bella hur hon ville ta galopp.. så jag lät henne, och det var såå mysigt! Och hon sprang med öronen spikrakt framåt och så glad och taggad. Och jag satt som sagt och skrattade/log hela turen typ.. Så söt! <3 Total lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0