Kvällsritt

Kvällens pass fick bli en uteritt längs sätervägen. Helt perfekt underlag där så jag red i alla gångarter. :-) Bella var MAGISKT fin på bortavägen. Alltså så himla fin. Tog halvhalterna perfekt, och jag red varierat mellan mellantrav och arbetstrav, hon svarade så fint.
 
Sedan blev hon alltmer spänd och tittig där i mörkret, så då var hon inte lika lätt att kommunicera med. Men vi tragglade på.. Red sidvärts och försökte få henne avspänd. Gick bra bitvis, men sen spände hon till igen. Red galopp på hemvägen, och kom på att jag kunde ju faktiskt göra annat än att rida rakt fram i galoppen, vilket jag lätt fastnar i.. Men jag la in sidvärts för att få henne mer på bakdelen, och det funkade rätt bra i vänster galopp. Höger var det värre med, där hon bröt av var tredje språng för att hon var så tittig.. Så där avslutade jag med att vända henne mot bortåtvägen, och helt plötsligt kunde hon slappna av. Ja jösses.. Så vi avslutade bra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter som en bra tur! :)

2017-11-09 @ 21:13:50
URL: http://https://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0