:-)

Lördags: Det blev ett pass på kvällskvisten för Bellabus. Det fick bli skritt och trav, för hon var  väldigt spänd och tittig idag. Så någon galopp var liksom inte på tal. Vi red bort mot aldernäset, och hade tänkt galoppera där, men nä, vi vände om och skrittade hemöver. Sen travjobbade jag henne en bit. Tränade på detdär med att samla ihop henne lite och att hon ska bibehålla takten där. Annars lägger hon sig på framdelen och saktar av. Men nu driver jag in bakbenen så att hon får hålla igång. Det gick okej i början, sen fick jag kämpa lite för att hitta dit igen innan vi avslutade.
 

 
Söndags: Det blev ett kort joggingpass i paddocken idag. Jag provade grannens paddock, och den var faktiskt rätt okej i underlaget. Den är så stor och härlig! Bella var SUPERFIN! Alltså så himla fin. Började med skrittjobb, och sedan joggade jag igång med fokus att jag ska rida båda sidorna framåt så att hon driver jämnt. Och det hade verkligen trillat ner en polett för henne för hon var klockren! Så himla fin.
 
Sedan galopperade jag igång henne med lite tempoväxlingar och volter, och ställa inåt/utåt, hon var väldigt mjuk och fin.
 
Därefter skrittade vi av, och sen hem. Haha! Jag orkade inte rida nå mer, och hon hade varit så duktig.
 


 
Måndags: Vila. Passade bra eftersom jag är sjuk..
 
Idag så ska medryttare Elin rida, och jag är fortf. sjuk så det passar bra. Jag ska dit och visa lite saker osv. Och så får vi se om jag orkar promenera med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0