Gårdagen

Igår så blev det tömkörning som jag hade tänkt. :-) Det gick superbra! Det blev i paddocken, och då i skritt och trav. Galopp kommer jag inte lägga till förrän det är mer befäst i longeringen. Jag har ju som mål nu att hon ska ta båda galopperna på kommando från marken. Hon har ju väldigt besvärligt med det utan mig på ryggen, som ett stödhjul.. Nu måste hon hålla koll på sin egen kropp och balans. Och det är svårt. Men vi kämpar på.
 
Igår då så övade jag på att jobba henne på långsidorna, och jag behöver fortf. springa med i hennes takt, jag kan inte promenera efter, och så varierade jag varv osv. La jag henne på en 20m volt och fokuserade på att verkligen hålla den storleken på volt också, så att hon inte får gena. Utan fullt fokus från min sida, utan att tappa kontakten med henne. Det är superkul tkr jag! Hoppas denna pepp håller i sig. ;-) Hon såg riktigt fräsch ut idag dessutom. Annars är hon ju lite halvkackig i bakdelen. Det är sjukt intressant att se henne såhär mkt från marken, se att hon har olika dagar osv i hur hon rör sig osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0