Gårdagens markarbete

Igår så var det dags för markarbete för Gittan igen. Det gick inte så värst bra för oss.. Bella var lugn till en början, men sen skulle vi börja med bakdelsvändningar och det blev bara kaos. Jag hade henne inte med mig för fem öre, det blev slit och drag och hon lyssnade inte på nååånting. Så tillslut kände jag bara Nej, hur ska jag kunna göra en bakdelsvändning när hästen inte ens kan SKRITTA taktmässigt? Och inte ens försöker lyssna på en halvhalt? Det går ju bara inte. Så jag gick ner till andra delen av ridhuset och jobbade själv, i stort sett resten av passet. Jag fick lite hjälp emellanåt och det blev bra tillslut. Jobbade sedan med takten i alla gångarter, och övergångar mellan trav och galopp. Det gick som sagt rätt så bra. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0