Produktutvärdering: Micklem Competition

 
 
 
Jag fick en förfrågan om att utvärdera mitt Micklemträns, så självklart gör jag det. Jag länkar till min första utvärdering av Micklem-tränset, som jag skrev 2012 när jag precis köpt mig ett. HÄR kan ni hitta till det inlägget.
 
Det jag kan lägga till i utvärderingen det är att jag har provat flertalet PS-träns, utan att få i närheten av samma nöjda häst som jag har i Micklem-tränset. Jag har provat Jump Off, Flying Change, High Function och High Jump. I alla träns utom High Jump upplevs hon ganska missnöjd faktiskt. High Jump är det som fungerar, och som är mest likt Micklem. Men inget klår Micklem.
 
Jag är alltså lika nöjd med mitt Micklem nu som då. Men nu, 4 år senare, gör det liksom ingen wow-skillnad. Jag kan ju rida henne på alla sorters träns, men Micklem är ändå det som funkar bäst.
 
Storleksmässigt är tränsen kända för att vara små i storlekarna. Så ligger man på en mellanstorlek så välj den större rekommenderar jag. Dock så töjer läder sig, så mitt träns är ganska uttöjt nu. Det är absolut inte för stort, det är väldigt lagom nu faktiskt för Bella. Från början upplevde jag det som litet, för jag fick ha på typ 1-2 hålet utifrån. Men nu spänner jag på 3-4 hålet utifrån. Alltså runt mitten.
 

Önskvärt hade varit att hissa upp nosgrimman ett hål på B, men det funkar inte på B då nedre remmen får helt fel vinkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0